wtorek, 10 maja 2016

Tui T. Sutherland " Skrzydła ognia. Zaginiona sukcesorka"

Tytuł: Skrzydła ognia. Zaginiona sukcesorka

Autor: Tui T. Sutherland

Wydawnictwo MAG

Rok wydania: 2016

Szczerze, to byłam bardzo ciekawa kontynuacji sagi o smokach, po którą sięgnęłam jakiś czas temu. Niby pozycja dla młodocianych, a jednak coś mnie w niej urzekło i wracałam myślami do Łupka i jego przyjaciół. No i doczekałam się...

Tsunami jest najsilniejsza spośród swoich przyjaciół. Możnaby rzec, że to prawdziwa wojowniczka z krwi i kości. Jej wybuchowy temperament czasami ratuje Łupka i pozostałych, a niekiedy niestety może prowadzić do tarapatów. Smoczyca złości się o to na samą siebie i ma po cichu nadzieję, że w królestwie Morskoskrzydłych znajdzie wreszcie swoje miejsce na ziemi, do którego w pełni będzie pasować. W końcu jako zaginiona księżniczka ma prawo oczekiwać, że jej pobratymcy powitają ją z otwartymi ramionami. Jednak nie wszystko złoto, co się świeci, a szczęśliwe zakończenia można włożyć pomiędzy bajki dla małych smocząt... .

Drugi tom opowieści o smoczętach przeznaczenia nie rozczarowuje. Przyjaciele mają kolejne poważne kłopoty, a wróg ukrywa się tam, gdzie absolutnie nikt by się go nie spodziewał. Warstwy spisków i kłamstw zaczynają tłamsić i dusić nie tylko Tsunami, ale i jej najbliższych, którymi nie są tutaj pozostałe smoczęta z przepowiedni, a ktoś zupełnie nowy w tej historii ;) Ta część historii jest przedstawiona z perspektywy Tsunami (poprzednia to spojrzenie Łupka). Młoda smoczyca musi przeprowadzić śledztwo w sprawie tajemniczych morderstw i odnaleźć sprzymierzeńca, któremu mogłaby zaufać. Największą zagadką dla mnie jest postać Glorii, która w pierwszym tomie ujawniła niezwykły talent do porażania żrącym jadem i maskowania się niczym kameleon. Mam nadzieję, że w ostatniej części trylogii autorka skupi się właśnie na Glorii! Będę czekać z niecierpliwością! A wszystkim zainteresowanym gorąco polecam lekturę "Skrzydeł ognia" :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz