czwartek, 3 stycznia 2013

"Księga Tajemnic"

Tytuł: Księga tajemnic

Autor: PRACA ZBIOROWA

Wydawnictwo: Reader's Digest

Liczba stron: 464

Rok wydania: 2004

ISBN: 83-88243-07-1

Cena: na Allegro niby jakieś 30 zł, ale to dość płynny "temat"

"W tym wypadku mam jeden komentarz... BŁEEE!"Norman

No cóż, nawet ja muszę czasami zgodzić się z Normanem. Książka niekiedy tak ma, że wzbudza skrajne emocje, a książka o najbardziej niezwykłych i tajemniczych faktach z naszego świata z pewnością ma taką siłę. Przyznam szczerze, że idąc za falą przepowiedni, proroctw, końców świata i tajemnic rządowych sięgnęłam po coś, czego nawet palcem tykać nie powinnam! Zaintrygował mnie tytuł, otumaniła oprawa, przyciągnęła zawartość... a później to wszystko wywołało bełta. Ale po kolei!

Czy potwór z Loch Ness istnieje? Dlaczego ciała świętych nie podlegają rozkładowi? Czym są astygmaty? skąd się biorą duchy, czarownice, demony, diabły, anioły, skrzaty, zielone ludki i UFO ? Oto encyklopedia bzdur i głupot! Pożywka dla naiwnych i wierzących w takie dziwy, jak "ręce, które leczą". Czytajmy i otwierajmy pyszczki z niedowierzania, bo "magia" może się czaić nawet w naszym własnym, prywatnym czajniku po babci!

Tym razem moja recenzja będzie dość krótka, bo i nie ma się o czy rozpisywać. Po prostu dawno już nie miałam takiego chłamu w rękach. Nawet nie chodzi mi tak bardzo o treść, jak o konstrukcję i fatalny język. Nie sądziłam, że z ciekawych w sumie historii można zrobić coś tak nudnego i odpychającego w ogólnym odbiorze! To dość "sucha" encyklopedia wszystkich dziwactw i paranormalnych zjawisk, jakie kiedykolwiek zarejestrowano. Niby temat fajny, ale uwierzcie mi, że w tym wypadku mocno wyjałowiony i flakowaty. Moje gratulacje dla wydawcy - to wielka sztuka zrobić coś wyjątkowo nudnego, z czegoś bardzo ciekawego! Odradzam nawet najbardziej zagorzałym fanom tematów science fiction i fantasy!!!

1 komentarz:

  1. tytuł mnie skusił, ale twoja opinia całkiem ochłodziła mój zapał :(

    OdpowiedzUsuń